سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

جسورانهترین عکس دنیا
نظرات ()

یک عکاس پاکستانی حاضر شد برای گرفتن یک عکس بسیار زیبا از یک شیر نر از فاصله بسیار نزدیک جان خود را به خطر بیندازد.
خبرگزاری فارس: جسورانه‌ترین عکس دنیا

مجله مهر نوست: «عطیف سعید» عکاس پاکستانی که در سال 2012 در پارک حیات وحش لاهور در حال رانندگی بود.  شیر نر بسیار زیبایی را نزدیک خود دید که برایش بسیار جذاب بود. یک شیر بالغ با موهای گردن تیره و یال هایی پر عظمتی که عطیف را برای عکس گرفتن از این حیوان زیبا بیشتر ترغیب می کرد.

عطیف با دیدن شیر نتوانست به دیدنش قانع شود پس به پایین پرید دوربین عکاسی خود را روی لنز تله 500 میلی متر تنظیم کرد و در چمن دولا دولا به سمت شیر حرکت کرد. او در آن زمان متوجه حرکت احمقانه خود شد اما این کار را تنها راه برای گرفتن یک عکس کاملا طبیعی از عظمت یک شیر می دانست. صدای شاتر دوربین عطیف شیر را به سمت صدا تحریک کرد تا سراغ عطیف بیاید اما او حتی دلیرتر از قوی ترین شکارچیان خونسردی خود را حفظ کرد و چند عکس زیبا از شیر گرفت و بعد از آن به سمت ماشین خود دوید و به سرعت در را بست.

 

عطیف می گوید که خودش را منتظر هرگونه آسیب و جراحتی کرده بود و حالا حرف زدن  ازاین تجربه بسیار خطرناک و وصف ناپذیر برایش لذت بخش است. حالا این عکس برای عکاس پاکستانی تبدیل به یک داستان بزرگ در زندگی اش شده است و احتمالا دوست دارد داستان آن روز را بارها برای خودش و دیگران تکرار کند « لحظه نزدیک شدن یک شیر عصبانی به سمت دوربین چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را توصیف کرد من شاهد کوچکترین جزئیاتی بودم که هیچ عکس و فیلمی قدرت نشان دادن آن را ندارد»

  

این عکس بسیار زیبا عکاس گمنام اما شجاع پاکستانی را بسیار مشهور کرد. عطیف توانسته بعد از گرفتن این عکس از چنگ سلطان جنگل جان سالم به در ببرد. احتمالا این اعتماد به نفس به او جرات کارهای بزرگتر دیگر هم می دهد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : دوشنبه 94/1/31
زمان : 3:30 عصر
قیمت دیه کامل در سال 1394
نظرات ()

 
به گزارش رجانیوز، متن کامل بخشنامه رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:
 
بخشنامه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور
 
در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال 1394، مبلغ یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال تعیین می‌گردد.
صادق آملی لاریجانی
رئیس قوه قضاییه



نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 94/1/6
زمان : 5:18 عصر
امشب؛ آغاز پخش سریال «حانیه» از شبکه دو
نظرات ()

پخش مجموعه تلویزیونی «حانیه» با نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری از امروز شنبه، 11 بهمن ساعت 21:30 در شبکه دو آغاز می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مهام تهیه‌کننده «حانیه»، این سریال را در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو تهیه کرده و جمال شورجه به عنوان مشاور پروژه این مجموعه تلویزیونی را همراهی می کند.
 
عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی‌فر، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، رزیتا غفوری، مژده قاضی‌مرادی، مرتضی نسیم سبحان، محمد کریم‌پور، سعید علی‌اکبری پیغمبری، مهدی قانع، امید عشیری، مهدی رودافشان، ندا حبیبی و شهره اشقولی در کنار حدود 20 بازیگر بومی استان یزد در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.
 
«حانیه» داستان زندگی ستوانی به نام سعید را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله راشد یزدی نیز اشاره می‌شود. این سریال به نوعی درامی عاشقانه به حساب می آید که وقایع تاریخ معاصر ایران از مهر 57 تا فرار شاه را به تصویر می‌کشد.
 
از دیگر عوامل این سریال می‌توان به رضا هاشمی، هومن مهدی زاده دستیاران کارگردان، امیر رحمت حیدری دستیار دوم کارگردان، بابک نبی زاده برنامه ریز و دستیار کارگردان، عباس عسگری تصویربردار، مهدی مددکار امور تولید، ابراهیم کرامتی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره پردازی و ذوالفقار قاسمی قزلچه مجری طرح اشاره کرد.
 
«حانیه» از امروز شنبه تا جمعه هرشب ساعت 21:30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. همچنین بازپخش این مجموعه تلویزیونی ساعت های 2 بامداد و 13:30 دقیقه روز بعد خواهد بود.



نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 93/11/12
زمان : 10:53 صبح
العام نیز از گیرندههای دیجیتال حذف میشود
نظرات ()

دو شبکه نسیم و افق بر روی دستگاه‌های گیرنده دیجیتال جایگزین شبکه‌های تماشا و العالم خواهد شد.
به گزارش ایلنا، معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما گفت: از سوم دی ماه و همزمان با آغاز ماه ربیع الاول دو شبکه پرمخاطب نسیم و افق که تاکنون فقط شهروندان تهرانی می‌توانستند از برنامه‌های جذاب آن بهرمند شوند، قابل دریافت برای کلیه هموطنان سراسر کشور خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام موسوی مقدم این اقدام را در راستای توجه رسانه ملی به میل و نیاز مخاطبان اعلام کرد و افزود: این دو شبکه بر روی دستگاه‌های گیرنده دیجیتال جایگزین شبکه‌های تماشا و العالم خواهد شد.
 
شبکه‌ «افق» 12 خرداد ماه امسال با شعار «به افق نگاه کن...» به شکل آزمایشی افتتاح شد این شبکه در بدو امر یک ساعت برنامه داشت که از تیر ماه امسال این مدت به دو ساعت افزایش یافت. پخش برنامه‌های شبکه نسیم هم از 26 شهریور 1392 به طور آزمایشی آغاز شد؛ زمان پخش برنامه‌های این شبکه در بهمن 92 از دوساعت به چهار ساعت افزایش یافت.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/9/27
زمان : 6:47 صبح
مدیران 8 شبکه تلویزیون منصوب شدند، شبکه پنج «ملی» شد
نظرات ()

ترکیب مدیران شبکه‌های ملی تلویزیون با صدور احکامی از سوی اصغر پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی برای 8 مدیر شبکه‌های اصلی تلویزیون مشخص شد تا بدین ترتیب روند تازه فعالیت‌های شبکه‌های تلویزیون با مأموریت‌های تازه مشخص شود و شبکه‌های ملی تلویزیون از این پس‌ کاملاً تخصصی به تولید برنامه بپردازند و در این میان، همزمان با صدور احکام مدیران شبکه‌ها، شبکه پنجم سیما نیز به جمع شبکه‌های ملی پیوست.

به گزارش «تابناک»، اصغر پورمحمدی، معاون سیما امروز با صدور احکامی، مدیران شبکه‌های ملی تلویزیونی را منصوب کرد تا بدین ترتیب با انتصاب مدیران 8 شبکه اصلی تلویزیون و ابلاغ مأموریت تخصصی و محوریت تولید برنامه هر شبکه در متن احکام انتصاب، روند تازه تولید برنامه مبتنی بر نگاه تخصصی و تمرکز برنامه‌های تخصصی در یک ساختار آغاز شود و از این پس توان شبکه‌های تلویزیون در برنامه‌سازیِ هم‌عرض تحلیل نرود. 

در همین راستا، پورمحمدی عمدتاً سراغ مدیرانی رفته که سابقه طولانی در مدیریت تلویزیون دارند و در واقع ترکیب باتجربه‌ای، شبکه‌های ملی تلویزیون را در دوران تازه مدیریت خواهند کرد که این تجربیات، دستیابی به هدف‌گذاری‌های تعریف شده برای هر شبکه را سهل الوصول‌تر می‌سازد و در همین راستا، برخی خطاهای مدیریتی که در گذشته در برخی شبکه‌ها رخ داده و در آن مقاطع برای تلویزیون هزینه‌ساز شد، تکرار نخواهد شد. 

همزمان با این انتصابات، اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد و آن تبدیل شبکه پنجم سیما به عنوان یکی از مؤثر‌ترین شبکه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر، به شبکه ملی است و از این پس این شبکه با مأموریت تمرکز بر حوزه «اقتصادی» به برنامه‌سازی خواهد پرداخت و به این ترتیب، پخش این شبکه که تنها استان‌های اطراف تهران را پوشش می‌دهد نیز ملی خواهد شد. البته به زودی شبکه استانی تهران نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا پایتخت‌نشینان بدون شبکه نباشند. 

پورمحمدی، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سوم سیما در دوره گذشته را حفظ کرده و به جای سعید مقیسه به عنوان مدیر شبکه پنجم سیما یا‌‌ همان «شبکه اقتصاد» منصوب کرد تا این مدیر جوان، مأموریت متفاوتی ‌پیش روی داشته باشد و در واقع ماموریت ارتقای جایگاه این شبکه نزد مخاطب و تبدیل به مرجع اقتصادی کشور، فرصتی برای مشخص شدن عیار مدیریتی زین‌العابدین خواهد بود. زین‌العابدین پیش از مدیریت شبکه سوم سیما، قائم مقامی مدیر شبکه سه، مدیر طرح و برنامه و سرپرست گروه معارف و گروه اجتماعی را نیز بر عهده داشت. 

همچنین محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت کنونی سازمان سینمایی که از سال 73 تاکنون به عنوان مدیرکل اجتماعی شبکه سه سیما، قائم مقام شبکه پنج سیما (تهران)، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما و مدیرکل مطالعات راهبردی این سازمان فعایت داشته، مطابق با پیش بینی‌های ماه‌های اخیر «تابناک» بالاخره به سازمان صداوسیما بازگشت و به عنوان مدیر شبکه اول سیما منصوب شد. پورمحمدی مأموریت شبکه اول سیما را در حکم انتصاب احسانی به عنوان «شبکه ملی» ‌تأکید کرده و در همین راستا، مأموریت‌هایی برای شبکه اول تعریف شده است.

مدیران 8 شبکه تلویزیون منصوب شدند، شبکه پنج «ملی» شد
از راست، بخشی زاده (پویا)، میرحسینی (سه)، ساری (آموزش)، احسانی (یک)، 
رستم‌وندی (چهار)، زین العابدین (پنج)، جعفری جلوه (دو)

محمدرضا جعفری جلوه، معاون اسبق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل بنیاد فارابی که بیش از 25 سال سابقه مدیریتی در رسانه ملی در سوابقش به ثبت رسیده، مدیریت شبکه دوم سیما را در اختیار گرفت تا مطابق با حکم پورمحمدی برای جلوه، شبکه دوم سیما با نام «شبکه اجتماعی» در این حوزه بر تولید برنامه متمرکز شود. جلوه از قوی‌ترین مدیران تلویزیون است که بازگشتش به این مجموعه یک اتفاق مهم برای اهالی تلویزیون و سینماست. 

همچنین سیدغلامرضا میرحسینی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به عنوان مدیریت شبکه سوم سیما منصوب شد؛ شبکه‌ای که از این پس با محوریت «ورزش، مسابقه و سرگرمی» به تولید و پخش برنامه خواهد پرداخت و هرچند در گذشته نیز تمرکز نسبی بر این حوزه‌ها بوده ‌از این پس، مشخصاً در این چهارچوب به عنوان محور اصلی تولید، فعالیت خواهد داشت. 

بنا بر ‌احکام تازه، تقی رستم‌وندی، مدیر شبکه چهار تلویزیون نیز به واسطه سوابقش در مدیریت این شبکه ابقا‌ شد تا از این پس، شبکه چهارم سیما با نام «شبکه علمی و فرهنگی» بیش از پیش در این حوزه به صورت تخصصی به تولید برنامه بپردازد و با افزوده شدن سرفصل فرهنگی به این شبکه، دست مجموعه شبکه چهار برای تولید برنامه‌های تخصصی فرهنگی به عنوان یکی از خلأ‌های جدی تلویزیون باز شود. 

همچنین حسین ساری، رئیس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا جابجا ‌و به عنوان مدیر شبکه آموزش منصوب شد؛ شبکه‌ای که از این پس با مأموریت «مهارت و آموزش» فعالیت خواهد کرد. حسین ساری به عنوان یکی از مدیران پرسابقه تلویزیون، قائم مقامی صدای جمهوری اسلامی ایران و نیز ریاست طولانی شبکه قرآن و معارف سیما را در کنار برنامه‌سازی‌اش از سال 1369 تاکنون برای رسانه ملی در کارنامه دارد و جزو مدیرانی است که از رده‌های اجرایی تا رده‌های ستادی رسانه ملی را تجربه کرده است. 

در همین راستا، علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دوم سیما نیز به عنوان مدیر شبکه پویا حکم گرفت و مرتضی شمسی نیز به ریاست مرکز پویانمایی صبا منصوب شد تا ترکیب تازه مدیریتی این حوزه ـ که پیش از این‌ یک‌دست در اختیار ساری بوده ـ برای دوران تازه مشخص شود. 

مدیریت شبکه مستند نیز به امیر تاجیک سپرده شد تا با تعریف مأموریت تازه برای این شبکه، موقعیت منحصربفردی که این شبکه می‌تواند در جذب مخاطب فراگیر داشته باشد، تحقق یابد و شبکه مستند نیز جزو انتخاب‌های معمول عموم مردم برای تماشای روزمره شود؛ امری که تحول جدی را در شبکه مستند طلب می‌نماید. 

مدیریت شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی نیز به محمدمهدی قاسمی سپرده شد. دکتر قاسمی سابقه مدیریت شبکه آموزش را در کارنامه خود دارد. 

با صدور احکام تازه از سوی اصغر پورمحمدی و مشخص شدن ترکیب مدیران شبکه‌های ملی تلویزیون، تقریباً می‌توان به این جمع‌بندی رسید که بر خلاف دوره گذشته، تجربه حرف اول را در انتصابات می‌زند و مدیر تلویزیون از آزمون و خطا در انتصابات مدیران شبکه‌ها پرهیز کرده، زیرا در نقطه‌ای حساس همچون تلویزیون، آزمون و خطا ـ به ویژه در خصوص پنج شبکه اصلی ـ بسیار پرهزینه خواهد بود. در همین راستا، ترکیبی مدیریت شبکه‌های تلویزیون را در اختیار گرفتند که کمترین ضریب خطا برایشان قابل تصور باشد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/26
زمان : 12:39 صبح
ادعاهای دولت در خصوص فیلترینگ هوشمند غیرکارشناسی است
نظرات ()

فیلترینگ هوشمند نمی‌تواند محتوای رمز شده فیس‌بوک، وایبر و واتساپ را پالایش کند

مهندس مهدیار آقانصیر، مدیر کل ساماندهی محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با بیان این‌که فیلترینگ هوشمند در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، خاطر نشان کرد که این فیلترینگ تنها روی محتوای رمز نشده تمرکز دارد.

به گزارش میدان 72 به نقل از  تریبون مستضعفین مهندس مهدیار آقانصیر، مدیر کل ساماندهی محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با بیان این‌که فیلترینگ هوشمند در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، خاطر نشان کرد که این فیلترینگ تنها روی محتوای رمز نشده تمرکز دارد.

نشست بررسی ابعاد مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی بعد از ظهر دوشنبه  17 آذرماه در دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. در این جلسه که اساتید، دانشجویان و یکی از کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی در آن حضور داشتند، نکات مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی از دیدگاه اساتید، دانشجویان و کارشناسان این حوزه مورد بحث قرار گرفت و نیز ابعاد فنی طرح موسوم به «فیلترینگ هوشمند» بررسی گردید.

در این نشست، پس از دقایقی گفتگوی دانشجوئی پیرامون موضوع، مهندس مهدیار آقانصیر مدیر کل محترم ساماندهی محتوای مرکز ملی فضای مجازی دقایقی پیرامون طرح فیلترینگ هوشمند صحبت نمود. این کارشناس مرکز ملی فضای مجازی، وضعیت فیلترینگ هوشمند را آزمایشی توصیف کرد و اعلام نمود که در حال حاضر برخی آزمایشات مربوط به این سامانه روی ترافیک STM1 (با سرعت 155Mbps) و گیگابیت (1Gbps) انجام می‌گیرد اما ترافیک اینترنت کشور در حال حاضر بیش از 76Gbps است.

مهندس آقانصیر بررسی آنی ترافیک گذر کننده از دروازه‌های اصلی اینترنت کشور (Gateway) را موکول به وجود زیرساخت‌هائی دانست که در کشور موجود نیست و به همین دلیل در حال حاضر تنها می‌توان اجازه داد که داده‌ها گذر کنند و در صورت گذر دفعه بعد، این داده‌ها پالایش شوند.

این صحبت‌ها در حالی است که محمود خسروی مدیر عامل شرکت زیرساخت به طور کلی امکان استفاده از فیلترینگ هوشمند در گیت‌وی بین المللی اینترنت را به دلیل پیچیدگی‌های زیاد منتفی دانسته و آن را به فیلترینگ خانگی یا کنترل والدین (parental control) تشبیه کرده که هر چند وضعیت کاربرد آن هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً در لایه دسترسی به کارگیری خواهد شد.

مهندس آقانصیر در ادامه الگوی مورد استفاده در فیلترینگ هوشمند را الگوی کشور استرالیا بیان نمود و عنوان کرد که برخی از کارشناسان و مشاوران طرح پیش از این طرح‌های مشابه را در کشور استرالیا اجرایی کرده‌اند.

ایشان در توضیح علت راه‌اندازی پروژه فیلترینگ هوشمند، سیاست‌های اعلامی دولت را مبنا قرار داد و بیان کرد: «وزیر ارتباطات یک روز می‌آید و می‌گوید ما می‌خواهیم فیس‌بوک را باز کنیم. بعد با ایشان می‌گویند فیس‌بوک صفحاتی دارد که به دلیل وجود این صفحات، نباید باز شود. شما هم موافقید که نباید این‌ها باز شود. ایشان می‌گویند: آری، ما نمی‌خواهیم باز بشود. اما زیرساخت‌های فنی‌اش کجاست که ما یک سری صفحات را ببندیم و باقی‌اش باز باشد؟ ما می‌خواهیم اگر سیاستی اعمال شد که به نفع کشور و به نفع محتوا و به نفع کاربران بود، به راحتی به لحاظ تکنولوژی و زیرساخت قابل انجام باشد، فارغ از این‌که سیاست چه باشد».

پس از صحبت‌های کوتاه مهندس آقانصیر، سؤالاتی از سوی اساتید و دانشجویان مطرح گردید.

در ابتدا یکی از اساتید دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات سؤال خود را درباره طرح فیلترینگ هوشمند مطرح نمود. ایشان عنوان کرد:«سؤال اصلی این است که اکثر شبکه‌های اجتماعی روی SSL (رمز شده) هستند. آیا شما می‌خواهید داخل SSL را ببینید و فیلتر کنید؟ سؤال این است که اگر بخواهیم هوشمند فیلتر کنیم، آن‌چه که از فیس‌بوک می‌بینیم یک سری داده‌های دودوئی (bitstream) رمز شده است. آیا می‌خواهید راه حلی ارائه بدهید که SSL را بشکنید؟ من که جرأت نمی‌کنم (به لحاظ علمی) که این را مطرح کنم که مثلاً می‌خواهید SSL را بشکنید. اما آیا قرار است چنین چیزی اتفاق بیافتد»؟

https

در ادامه برخی دانشجویان کارشناسی که در جلسه حضور داشتند، خواستار توضیح بیشتر درباره سؤال مطروحه شدند که استاد پرسش کننده چنین توضیح داد: ««وقتی شما با فیس‌بوک ارتباط برقرار می‌کنید، همه چیزهائی که رد و بدل می‌شود اصطلاحاً‌ داخل تونلی است که کاملاً رمز شده است و فقط دو نفر می‌توانند آن را باز کنند، یکی فیس‌بوک و دیگری شما. یعنی کسانی که مثل سیستم فیلترینگ یا هر کس دیگر که در این وسط هستند، اگر بپذیریم که پروتکل SSL امن است، اصلاً نمی‌دانند که این محتوا چیست.

این یعنی وقتی من از طریق تونل SSL به فیس‌بوک وصل شدم، هر آن‌چه که بخواهم از فیس‌بوک می‌گیرم و می‌فرستم. به قول شما یک سری صفحات درست است که باید فیلتر بشود. اما سؤال اصلی این است که اکثر شبکه‌های اجتماعی -مانند فیس‌بوک، وایبر، واتساپ و …- رمز شده هستند، شما چطور می‌خواهید محتوای رمز شده را پالایش کنید»؟

مهندس آقانصیر در پاسخ با توضیح این‌که به طور کلی جواب می‌دهد و سررشته تخصصی در این موضوع ندارد، این نکته را طرح کرد که برخی نظارت‌ها در این حوزه انجام می‌گیرد. اما در ادامه بحث، با توجه به اشکالات مطروحه، اذعان نمود که ورود به کانال‌های رمز شده ممکن نیست، هر چند مدعی شد گاهی لزومی ندارد که این کانال‌های رمز شده را باز کنیم.

medium-digital-tunnel

در ادامه بحث، این سؤال مطرح شد که در فیلترینگ کنونی، روی تنها آدرس صفحات مورد بررسی قرار می‌گیرد و این به مانند بررسی آدرس یک نامه و تصمیم‌گیری درباره آن است، اما در فیلترینگ هوشمند -اگر محقق شود- به مانند این است که محتوای نامه‌ها خوانده شده و بررسی شوند که این به لحاظ حریم خصوصی برای مردم دغدغه ایجاد می‌کند و اصلاً بر اساس چه قانون و مقرراتی چنین کاری قرار است انجام بگیرد؟

مهندس آقانصیر در پاسخ ایمیل‌ها را مستثنی دانست و بیان کرد که سایت‌ها از حوزه حریم خصوصی خارج هستند.

سؤال اول ادامه پیدا کرد و این نکته توسط یکی از دانشجویان مطرح شد: «اگر کانال‌های رمز شده بخواهد شکسته شود، این به معنی حل مسائل حل نشده ریاضی خواهد بود، چرا که این رمزگذاری‌ها بر پایه مسائل حل نشده ریاضی ایجاد شده‌اند. آیا شما مدعی حل کردن مسائل حل نشده ریاضی مانند تجزیه اعداد مرکب بزرگ هستید»؟

مهندس آقاسعید در پاسخ بیان کرد که ما نمی‌خواهیم مسائل حل نشده ریاضی را حل کنیم، و بیان کرد که در یک جلسه 10 دقیقه‌ای نمی‌توان ابعاد موضوع را روشن نمود.

مهندس آقانصیر همچنین به ساختار ایجاد فیلترینگ هوشمند اشاره کرد که گروه‌های مختلف در لایه‌های متن، عکس و … به طور مستقل در حال فعالیت هستند و بعد تجمیع می‌شوند و خاطر نشان کرد که این فیلترینگ تنها روی محتوای رمز نشده تمرکز دارد.

در پایان یکی دیگر از دانشجویان با بیان این‌که حتی در صورت ممکن بودن شکستن این رمزها، این کار هزینه کلان دارد این نکته را مطرح نمود که حتی در صورت شکستن رمز، تولیدکننده نرم‌افزار به سادگی رمزگذاری مورد استفاده را عوض خواهد کرد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/26
زمان : 12:34 صبح
توزیع کارت هوشمند ملی در سال 94
نظرات ()

حمیدرضا پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، درباره ارائه کارت هوشمند ملی اظهار داشت: کارت هوشمند ملی در سطح کشور و با استفاده از تجهیزات پایلوت در حال توزیع است.

به گزارش فارس، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: از سال 94 توزیع گسترده کارت‌های هوشمند ملی به مدت 5 سال انجام می‌شود و تا پایان امسال حدود 2 میلیون نفر این کارت را دریافت کردند.

حمیدرضا پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، درباره ارائه کارت هوشمند ملی اظهار داشت: کارت هوشمند ملی در سطح کشور و با استفاده از تجهیزات پایلوت در حال توزیع است.

وی ادامه داد: قرار بود یک میلیون کارت هوشمند در استان قم به صورت پایلوت توزیع شود و پس از آن این کارت‌ها در سراسر کشور ارائه شود ولی به دلیل برخی از مشکلات در سطح کشور تا کنون بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی توزیع شده است و هم اکنون در حال مهیا کردن زیرساخت‌های لازم ارائه کارت هوشمند ملی به آحاد جامعه هستیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال بیان داشت: تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قطعاً تا پایان سال انجام می‌شود و می‌توانیم جمعیت بیشتری تحت پوشش کارت‌های هوشمند ملی قرار دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی تمام ایرانیان از کارت هوشمند استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تحریم‌ها و مشکلاتی که در پروژه‌های بزرگ ملی اتفاق می‌افتد نمی‌توان قول قطعی در این خصوص داد.ولی در کشورهایی که قبل از ما این کارت را ارائه کرده‌اند بین 5 تا 8 سال زمان برده است و ما نیز سعی می‌کنیم طی 5 سال این پروژه را به اتمام برسانیم.

پارسایی خاطر نشان کرد: از سال 94 توزیع گسترده کارت‌های هوشمند ملی به مدت 5 سال انجام می‌شود و تا پایان امسال حدود 2 میلیون نفر این کارت را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: کارت‌های ملی که از سال 1380 شروع به توزیع آن شد در سال 87 حدود 90 درصد از جامعه آن کارت را دریافت کردند و این کارت هوشمند ملی به مراتب پیچیده‌تر از کارت‌های دیگر است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : سه شنبه 93/9/25
زمان : 7:38 صبح
بدهکاران قبض خود را پرداخت نکنند
نظرات ()

سخنگوی شرکت مخابرات افزود: کسانی که قبض‌های دوره پیشین خود را پرداخت کرده‌اند و در قبض جدید برایشان بدهی پیشین لحاظ شده است، قبض را پرداخت نکنند تا قبض اصلاحی مجددا در روزهای آینده برایشان ارسال شود
 به گزارش «نسیم»، زارعیان تصریح کرد: اما اگر کسانی از هر طریق چه پیامک یا قبض کاغذی قبض دوره جدید را پرداخت کرده‌اند نگران نباشند، زیرا بدهی پیشین لحاظ شده در قبض بعدی به عنوان بستانکار لحاظ خواهد شد.




نویسنده : لبیک
تاریخ : پنج شنبه 93/9/20
زمان : 10:30 عصر
وانت ال 90 می آید
نظرات ()

امروز در حین مراجعه به نمایندگی ایران خودر 2080 نبش خیابان شهید مطهری داخل نمایندگی چشمم به وانت ال 90 افتاد .

از مسول مربوطه ماجرا را سئوال کردم ایشان گفتند احتمال زیاد از ابتدای دی ماه ثبت نام شروع می شود و قیمت آن هم احتمالا بین 31 تا 34 ملیون تعیین خواهد شد .

موتور این خودرو موتور تندر90 سواری بوده و گیربکس آن نیز تقویت شده است.

استاندارد آلایندگی وانت تندر90 یورو 4 خواهد بود. وانت تندر 90 گنجایش 800 کیلوگرم بار را داشته و در دو نوع بنزینی و دوگانه‌سوز تولید خواهد شد. البته در آینده تولید مدل دیزلی آن نیز در دستور کار قرار خواهد داشت .




نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 93/9/19
زمان : 4:0 عصر
شرایط ایجاد خانوار جدید برای دریافت یارانه
نظرات ()

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شرایط ایجاد خانوار جدید و تغییر سرپرست خانوار برای دریافت یارانه‌نقدی را اعلام کرد.
خبرگزاری فارس: شرایط ایجاد خانوار جدید برای دریافت یارانه

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شرایط ایجاد خانوار جدید و تغییر سرپرست خانوار برای دریافت یارانه‌نقدی را اعلام کرد.

* شرایط ایجاد خانوار جدید و یا تغییر سرپرست خانوار در سامانه رفاهی:

ازدواج:

در صورتی که والدین هر یک از زوجین در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج و زوجه در زیر مجموعه خانوار والدین خود نیز قرار داشته باشند، زوجین می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و سایر مراحل جداسازی از خانوار اصلی و تشکیل خانوار جدید را طی نمایند.

طلاق:

در صورتی که زوجین در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی

به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج یا زوجه در زیر مجموعه ثبت نام شده حضور داشته باشد، در صورت وقوع طلاق می‌توانند با ارائه اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند طلاق جهت جدا سازی خانوار و تشکیل خانوار جدید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند.

فوت:

در صورتی که سرپرست قبلی خانوار در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند. هنگام فوت این سرپرست بزرگترین فرد خانوار که دارای سن قانونی باشد؛ می‌تواند با اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و کلیه اعضای خانوار که در زیر مجموعه سرپرست قبلی در بازه زمانی فوق الذکر ثبت نام شده‌اند به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی جهت تعیین سرپرست جدید و طی سایر مراحل به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

بد سرپرست بودن:

طبق دستورالعمل ماده 9 آیین نامه اجرائی ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست به مواد مخدر، محجور بودن، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی (زندگی در خارج کشور) و عدم صلاحیت سرپرست خانوار ؛ چنانچه خانوار مزبور در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند، متقاضی می‌تواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک و مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : جمعه 93/6/14
زمان : 11:40 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ