سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی به آدرس www.samandehi.ir ثبت شده است .

وزارت کشور عربستان:
نظرات ()

عربستان بعد از اعدام شیخ نمر روحانی بارز شیعه و 46 تن دیگر اعلام کرد این احکام در زندان و با گردن زدن و گلوله‌باران اجرا شد.

فارس: سخنگوی وزارت کشور عربستان در نشستی خبری اعلام کرد که احکام اعدام اجرا شده در داخل زندان‌ها صورت گرفته و در ملأ عام اجرا نشده است.

 

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد به گفته وزارت کشور عربستان برخی از احکام اعدام با شمشیر (گردن زدن) و برخی نیز با شلیک گلوله صورت گرفته و لحظه اجرای حکم فیلم‌برداری نشده است.

 

در این نشست خبری سخنگوی وزارت دادگستری عربستان نیز حضور داشته و درباره احکام اجرا شده گفت که این حکم‌ها بر اساس ادله اثبات شده صادر شده بود و نهاد قضائی عربستان هنگام صدور احکام خود به اسامی افراد و جایگاه آنها توجه نمی‌کند.

 

بر اساس این خبر عربستان مدعی شده که همه افرادی که محاکمه و محکوم شده‌اند از وجود وکیل در دادگاه‌ها بهره برده‌اند.

 

سخنگوی وزارت کشور عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش ریاض به اعتراض ایران به اعدام رهبر شیعیان عربستان گفت: عربستان هنگامی که احکام شرعی خود را اجرا می‌کند به تهدید‌ها و واکنش‌های کسی توجه نمی‌کند و افزود پاسخ دادن به این واکنش [غیر مسئولانه] ایران بر عهده وزارت خارجه است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/10/13
زمان : 11:49 صبح
منابع آگاه در الشرقیه عربستان خبر دادند
نظرات ()

منابع آگاه در منطقه الشرقیه عربستان می‌گویند، رژیم آل سعود ضمن خودداری از تحویل پیکر شیخ النمر، رهبر شیعیان این کشور به خانواده‌اش، اجازه برگزاری مراسم تشییع وی را نیز نمی‌دهد.

فارس: برخی منابع موثق و آگاه این منطقه می‌گویند رژیم آل سعود هنوز پیکر مرحوم شیخ «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان این کشور را که صبح امروز اعدام شده، به خانواده‌اش تحویل نداده است.

این منابع تاکید کردند: مقامات سعودی به ادعای سخیف تروریست بودن این روحانی برجسته شیعی حتی اجازه تشییع پیکر او را به خانواده و نزدیکانش نداده‌اند.

منابع مذکور گفتند: با وجود اینکه نظامیان رژیم عربستان، مناطق شیعه‌نشین در شرق این کشور را از ترس واکنش‌های خشمگینانه مردمی به محاصره خود درآورده‌ و قرار است عصر امروز، شیعیان این مناطق با ریختن به خیابان‌ها در محکومیت اجرای حکم اعدام این روحانی برجسته تظاهرات کنند.

به گزارش فارس، وزارت کشور عربستان صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ النمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند امروز شنبه در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.

در حالی که اتهامات وارد شده به شیخ نمر مربوط به فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری او بوده ریاض با قرار دادن نام او در کنار نام افرادی که دست به فعالیت‌های تروریستی زده‌اند مدعی شده که او یک تروریست بوده است.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.

حکم اعدام شیخ نمر بارها از سوی سازمان‌های حقوق بشری محکوم شده و از عربستان خواسته شده بود که این حکم را اجرا نکند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/10/13
زمان : 11:48 صبح
حسین شریعتمداری در واکنش به شهادت شیخ نمر:
نظرات ()

مسلمانان با شاهزادگان و دولتمردان سعودی همان برخورد انقلابیون فلسطینی با صهیونیست‌ها را کنند

شریعتمداری تصریح کرد: بدون تردید، آل‌سعود اگر جنایتکارتر از صهیونیست‌ها نباشد با آنان تفاوتی ندارد، بنابراین وظیفه مسلمانان است که با شاهزادگان، دولتمردان و مراکز نظامی آل‌سعود در عربستان برخوردی مشابه انقلابیون فلسطینی با صهیونیست‌های اشغالگر داشته باشند.

خبرگزاری فارس: مسلمانان با شاهزادگان و دولتمردان سعودی همان برخورد انقلابیون فلسطینی با صهیونیست‌ها را کنند

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

 

1- این متن را بخوانید! بخشی از پیام حضرت امام خمینی- رضوان‌الله تعالی علیه- است که در شهریور ماه سال 1367 به مناسبت شهادت روحانی وارسته و انقلابی پاکستان «علامه عارف حسین حسینی» به‌دست تکفیری‌های موسوم به «سپاه صحابه»! صادر شده بود. پیامی که انگار همین امروز به مناسبت شهادت مظلومانه «آیت‌الله نمر» رهبر شیعیان عربستان صادر شده است؛

«علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است... تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروی متجاوز و آمریکای جهانخوار ایستاده باشد. همان گونه که یک روحانی وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده‌ایم که برای یاری پابرهنگان زمین، لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد و عارف حسینی اینگونه بود و ملت‌های اسلامی حتماً دلیل این واقعه را دریافته‌اند که چرا در ایران «مطهری‌»ها و «بهشتی‌»ها و شهدای محراب و سایر روحانیون عزیز، و در عراق «صدر»ها و «حکیم»ها و در لبنان «راغب حرب»ها و «کُریم»ها، و در پاکستان «عارف حسینی»ها، و در تمامی کشورها روحانیون دردآشنای اسلام ناب محمدی- صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- هدف توطئه و ترور می‌شوند.»

2- روز جمعه 8 آبان ماه سال جاری- 30 اکتبر 2015- در جریان اجلاس وین که موضوع آن بحران سوریه بود، وقتی مذاکرات به ضرورت «آتش‌بس» رسید، دکتر ظریف این مشکل اساسی را پیش کشید که برفرض تصمیم اجلاس به برقراری آتش‌بس، چه تضمینی هست که تروریست‌های «داعش» و «جبهه‌النصره» آتش‌بس را بپذیرند و دست از اقدامات تروریستی خود بردارند؟ پرسش منطقی و هوشمندانه‌ای بود و ظریف به «گره اصلی» کار اشاره کرده بود. در این هنگام جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا وارد بحث می‌شود. پاسخ وی اگرچه مانند بقیه موارد مشابه، «گره‌گشا» نیست ولی روی گره اصلی، انگشت تأیید می‌گذارد و می‌گوید؛ «ترکیه از طرف داعش و عربستان به نمایندگی از جبهه النصره آتش‌بس را تضمین خواهند کرد»!

3- سفر شتابزده و از قبل اعلام نشده اردوغان به عربستان و ملاقات طولانی مدت و محرمانه وی با مقامات رژیم میهماکش آل‌سعود- و نه ملاقات اعلام شده با شاه عربستان که از آلزایمر رنج می‌برد و نقشی بیشتر از یک مترسک ندارد- نمی‌تواند با شهادت آیت‌الله نمر، رهبر‌مبارز و جان‌برکف شیعیان عربستان بی‌ارتباط باشد، چرا که براساس شواهد بارها فاش شده و غیرقابل انکار، تروریست‌های تکفیری با مدیریت آمریکا و اسرائیل، دلارها و آموزش‌های به اصطلاح عقیدتی مفتی‌های دربار آل سعود و حمایت میدانی و آموزش‌های نظامی دولت اردوغان، ساخته و به کار گرفته شده‌اند. درباره پشت صحنه سفر اردوغان به حجاز نکته با اهمیت دیگری نیز هست که شرح آن را به بعد موکول می‌کنیم.

4- سید حسن نصرالله به تماس یکی از علمای برجسته اهل سنت مصر اشاره می‌کند که از سید حسن به سوگند تضمین گرفته است نام او را فاش نکند. این روحانی برجسته و صاحب نام اهل سنت در تماس و گفت‌وگو با رهبر گرانقدر حزب‌الله لبنان به وی می‌گوید؛ «آینده جهان اسلام و ملت‌های مسلمان به انقلاب اسلامی ایران تعلق دارد... همه جا ایران در مقابل دشمنان اسلام و قدرت‌های زورگو ایستاده و از اسلام و مسلمانان دفاع کرده است... ما در عصر حاضر، یک بار در مصر دست به انقلاب زدیم و حکومت حسنی مبارک را که دست‌نشانده آمریکا و تحت حمایت اسرائیل بود، سرنگون کردیم ولی ظرفیت ادامه راه را نداشتیم و نسخه حکومت اسلامی در آموزه‌های ما یافت نمی‌شد و اخوان‌المسلمین که اصلی‌ترین جریان انقلابی اهل سنت بود، نقشه راه را در دست نداشت. از این روی به بیراهه رفت و محمد مرسی در اولین اقدام به عربستان وهابی که همپیمان آمریکاست سفر کرد و برای «شیمون پرز»، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی نماینده ویژه فرستاد و از او که دستهایش به خون مسلمانان رنگین است با عنوان «دوست عزیز و بزرگوارم»! یاد کرد و امروز حکومت مصر بار دیگر به آمریکا و اسرائیل تحویل داده شده است... تروریست‌های تکفیری نیز، لکه ننگی است که از دامان «وهابیت» برخاسته است و مقایسه میان حزب‌الله لبنان به عنوان یک حرکت اسلامی و انقلابی با تروریست‌های وحشی داعش، هر ناظر بی‌طرفی را از «وهابیت» متنفر و شیفته اسلام ناب شما می‌کند و...» (نقل به مضمون با حفظ کامل امانت در متن).

5- «سیم آخر» اصطلاحی است که با الفاظ متفاوت ولی مفهوم تقریباً همسان و یگانه در فرهنگ همه ملت‌ها وجود دارد و درباره رفتار کسانی به کار می‌رود که با مشکلات و بن‌بست‌های همه جانبه روبرو شده‌اند و دست به اقداماتی می‌زنند که فقط از «دیوانه‌ها» انتظار می‌رود. اعدام آیت‌الله نمر، رهبر شیعیان عربستان ضمن آن که فقط در قالب جنایتی هولناک از سوی سعودی‌های دست‌نشانده - بخوانید نوکران بی‌اختیار - آمریکا، قابل ارزیابی و تفسیر است ولی از واقعیت غیرقابل انکار دیگری نیز خبر می‌دهد و آن، این که؛ آل‌سعود در ادامه حیات ننگین و جنایت‌بار خود به «آخر خط» رسیده است و از این روی «به سیم آخر زده است».

سعودی‌ها کتمان نمی‌کنند که به شدت از آینده خود وحشت دارند. آنها با نگاه به منطقه و معادلات آن، ایران اسلامی را می‌بینند که همه‌روزه بر دامنه اقتدار خود می‌افزاید و سنگرهای به غنیمت‌ گرفته جهان اسلام از سوی قدرت‌های استکباری را که به دست‌نشاندگان منطقه‌ای آنان نظیر آل‌سعود و آل‌خلیفه و سایر حاکمان نیابتی واگذار شده است، یکی پس از دیگری فتح می‌کند و تنها حریف مقتدر داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری است که در اردوگاه مشترک اسرائیل، آل‌سعود و اردوغان  پرورش یافته‌اند، تا آنجا که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور شتابزده در کمیسیون سیاست خارجی کنگره آمریکا - 26 می 2011 / 5 خرداد 1390 - و در حالی که به گزارش آسوشیتدپرس، عنان از کف داده بود، می‌گوید؛

«دفعه قبل که پشت این تریبون ایستادم درباره ایران هسته‌ای هشدار دادم. اما اکنون از آن زمان عبور کرده‌ایم و محور تاریخ در حال چرخش است - تاکید حضرت آقا درباره پیچ بزرگ تاریخ را به خاطر بیاورید - امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق  در مراکش،  تحول و دگرگونی بزرگی در حال وقوع است، این ارتعاش‌ها و نوسان‌ها،  دولت‌های همسو با ما را متلاشی کرده است. باید قبول کنیم نیروی قدرتمندی وجود دارد که با الگوی مورد نظر ما مخالف است. پرچم این نیروی قدرتمند در دست ایران است. کسانی که ایران و خطر آن را نادیده می‌گیرند،  سرخود را در شن -کذا فی‌الاصل!-  فرو کرده‌اند».

رژیم قرون وسطایی آل‌سعود می‌داند که به پایان عمر ننگین و سراپا خیانت و جنایت خود رسیده است و دست و پا زدن بیشتر، فقط فرو رفتن بیشتر در این باتلاق را به دنبال خواهد داشت.

6- گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آل‌سعود بعد از جنایتی که با به شهادت رساندن آیت‌الله‌نمر مرتکب شده است، انبوهی از نیروهای نظامی خود را با تجهیزات فراوان برای پیشگیری از اعتراضات مردمی به قطیف و سایر مناطق عربستان اعزام کرده است و از آمریکا، دولت‌های اروپایی و سایر کشورها خواستار حفظ جان دیپلمات‌های سعودی، در مقابل حملات احتمالی شده است.

دیروز یک جوان 29 ساله در قطیف با خودروی خود به نیروهای پلیس حمله کرده و آنان را زیر گرفت که خبرها از هلاکت یک پلیس سعودی حکایت دارد. یعنی اقدامی دقیقا شبیه آنچه امروزه در کرانه باختری جریان دارد و همه روزه شاهد حملاتی مشابه از سوی جوانان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست هستیم و...

 

بدون کمترین تردیدی، آل‌سعود اگر جنایتکارتر از صهیونیست‌ها نباشند با آنان هیچ تفاوتی ندارند، بنابراین وظیفه همه مسلمانان است که با شاهزادگان، دولتمردان و مراکز نظامی آل‌سعود در عربستان برخوردی دقیقا مشابه انقلایون فلسطینی با صهیونیست‌های اشغالگر داشته باشند و مخصوصا باید امیدوار بود شاهزادگان عیاش و آدمکش سعودی که هر از چندگاه برای عیاشی و خوشگذرانی به آمریکا و کشورهای اروپایی می‌روند، هدف انتقام خون به ناحق ریخته شهید بزرگوار، آیت‌الله نمر و زنان و کودکان مظلوم یمن، نیجریه، سوریه، عراق و دیگر جنایات و آدمکشی‌های آل‌سعود باشند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/10/13
زمان : 11:29 صبح
اعلام حمایت امارات و بحرین از اعدام شیخ نمر و سکوت کویت، قطر و ع
نظرات ()

از میان 6 عضو شورای همکاری خلیج فارس، تا کنون امارات و بحرین رسما از اقدام عربستان در اعدام رهبر شیعیان این کشور اعلام حمایت و کویت، قطر و مسقط سکوت اختیار کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: اعلام حمایت امارات و بحرین از اعدام شیخ نمر و سکوت کویت، قطر و عُمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان شنبه (دیروز) توسط آل سعود اعدام شد؛ واکنش‌های اعضای شورای همکاری در قبال اعلام این خبر متفاوت بود امارات و بحرین رسما از این اقدام عربستان حمایت کردند اما کویت، قطر و عُمان تا به امروز سکوت اختیار کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری امارات «وام»، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در واکنش به اعدام شیخ نمر گفت ابوظبی همراهی کامل خود را با عربستان در قبال تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی –به تعبیر وی- اعلام می‌کند.

وی افزود: آنچه عربستان اتخاذ کرده، پیامی واضح به تروریسم و فتنه‌گران و آشوب‌هایی است که به دنبال از بین بردن وحدت جامعه و آرامش اجتماعی در عربستان است.

عبدالله بن زاید در ادامه گفت: اقدام عربستان در اجرای حکم قضائی محکوم‌شدگان، حق اصیل عربستان است زیرا با ادله و شواهد جرم آنها (محکومان) ثابت شده بوده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» نیز با انتشار بیانیه‌ای از سوی دولت این کشور اعلام کردبحرین همبستگی کامل خود را با عربستان سعودی اعلام می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است: اعدام 47 متهم از جمله نمر النمر ، گامی ضروری و مهم برای حفاظت از امنیت و آرامش تمامی ملت عربستان و پاسخی به تمام کسانی است که قصد فتنه‌انگیزی و به راه انداختن آشوب را در این کشور دارند.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/10/13
زمان : 11:28 صبح
سه سامانه دفاع موشکی کرملین در سوریه
نظرات ()

سه سامانه دفاع هوایی و موشکی "کرملین" تاکنون در سوریه مستقر شده است.

 فدراسیون روسیه در چند ماه اخیر اراده جدی بر ایجاد یک دفاع هوایی مستحکم در سوریه را داشته و در این مسیر سامانه های موشکی خود را در این کشور مستقر کرده است.
 

این سامانه‌ها به منظور مقابله با اهداف متخاصم  تدارک دیده شده اند و مهمترین اهداف آن‌ها ممانعت از پروازهای خارج از عرف جنگنده های ارتش اسرائیل و ترکیه است.  این سامانه ها که در پایگاه های نظامی سوریه و روسیه و علی الخصوص پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" استفاده می‌شود ، قدرت مانور جنگنده‌های متخاصم را کاهش خواهد داد.  


"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور  فدراسیون روسیه در این زمینه اظهار داشت:  با وجود استقرار سامانه‌های دفاع موشکی  "اس‌400 " در پایگاه هوایی "حمیمیم" ، ترکیه دیگر قادر نخواهد بود به حریم هوایی سوریه تجاوز کند.

 

سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی که فدراسیون روسیه در سوریه به کار می‌برد عبارتند از : سیستم دفاع موشکی "اس 400" ، "اس 300" و "سامانه دفاع هوایی-موشکی پانتسیر –اس یک"  که این سامانه ها برد کوتاه تا بلند را پوشش می‌دهند. 



**سامانه موشکی  "اس 400 " 

اخیرا سامانه موشکی "اس  400 "  فدراسیون روسیه به دلایلی که "کرملین" آن را حفاظت از امنیت جنگنده‌ها در مواجهه با تروریست‌ها می‌داند، مستقر کرده که این مساله نگرانی‌های بسیاری را برای برخی از همسایگان سوریه به وجود آورده است.  شواهد و قرائن نشان می‌دهد استقرار سامانه موشکی "اس 400" در منطقه مدیترانه از تهدیدات تروریستی جلوگیری می‌کند و اقدامات خصمانه برخی از دشمنان سوریه همچون ترکیه و اسرائیل را در حمله هوایی به سوریه خنثی خواهد کرد. 


سامانه "اس 400 " از موشک هایی در برد 120 تا 400 کیلومتر، لانچر و رادار تشکیل شده و می‌تواند  اهداف تعیین شده در  اطراف "مدیترانه" را هدف قرار دهد. اخیرا یک نقشه از برد سامانه موشکی "اس 400" منتشر شده که نشان می‌دهد این سامانه پوشش قابل قبولی از جهات شمال، جنوب، غرب و شرق داشته و می‌تواند از تهدیدات و هجمه‌هایی که از سوی اسرائیل، ترکیه و اردن وجود دارد جلوگیری کند. 



*کنترل پشتیبانی هوایی تروریست‌های تکفیری توسط اسرائیل و ترکیه /نگرانی "تل آویو" از استقرار سامانه های موشکی روسی 

اگربه نقشه نگاه کنیم، می‌بینیم که لایه اول سامانه موشکی "اس 400" بردی معادل 120 کیلومتر داشته که خط اول سامانه موشکی "اس 400" می‌تواند سواحل مدیترانه از غرب، اطراف شهر مرزی "آدانا" ترکیه در شمال و مناطقی در نزدیکی "غازیان تپ" در نزدیکی مرز با حلب را پوشش خواهد داد.  با توجه به تنوع گروه‌های تروریستی در اطراف "لاذقیه و حلب" این سامانه در خط اول پدافندی از پشتیبانی  هوایی ترکیه و اسرائیل جلوگیری خواهد کرد.  


 










 

خط دوم پدافندی که به رنگ زرد نشان داده شده پوششی با برد 250 کیلومتر بوده که از 4 جهت می‌تواند مناطقی همچون "نیکوزیا" پایتخت قبرس را از غرب، بندر "مرسین" در شمال غرب و تقریبا کل منطقه "آدانا و توابع آن" را در شمال و شمال شرق، بخشی از سرزمین‌های اشغالی را در جنوب تحت پوشش قرار دهد. 


اهمیت خط دوم پدافندی دراین است که این سامانه می‌تواند پاپگاه  "اینجرلیک" ترکیه را در شهر "آدانا" به طور کامل پوشش دهد و این بدان معناست که هر حمله‌ای که از سوی جنگنده‌های ارتش ترکیه یا ایالات متحده آمریکا بخواهد صورت بگیرد، فدراسیون روسیه از آن مطلع خواهد شد. 


خط سوم پدافندی سامانه موشکی "اس 400" پوششی تا 400  کیلومتر را دربر می‌گیرد که بخش‌های عمده‌ای از ترکیه و سرزمین‌های اشغالی را رصد خواهد کرد.  اسرائیل به دلایل مختلف از استقرار این سامانه نگران است که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم اطمینان از حمایت‌های هوایی به تروریست‌ها، عدم اطمینان از حمله به تأسیسات  نظامی ارتش سوریه (برای مثال در 4 سال گذشته ارتش اسرائیل حملات هوایی را برای حمایت از تروریست‌های تکفیری به مناطقی در سوریه همچون "مرکز امنیتی دیماس"، "مرکز تحقیقات نظامی ریف دمشق" ، "قنیطره" و ... انجام داده است) و ... اشاره کرد. 


اسرائیل نگران است که با استقرار سامانه موشکی "اس 400" نتواند همچون گذشته پشتیبانی لجستیکی در جبهه شمالی و جنوبی سوریه انجام دهد و از این موضوع احساس نگرانی عمیقی دارد.  همچنین مقامات "تل‌آویو" دیگر نمی‌توانند با یک حمله هوایی ساده همچون اقدامی که علیه  "نیروگاه اتمی اوسیراک" در سال 80 میلادی انجام داد، سامانه موشکی "اس 400" را از بین ببرند؛ چون پاسخ روسیه در این زمینه قطعا غیرقابل پیش بینی خواهد بود.



** استقرار سامانه موشکی پیشرفته  "اس 400 " روسیه در سوریه، قواعد بازی را به هم می زند
 
روزنامه "رای الیوم"  در گزارشی به بررسی تحلیل محافل رسانه‌ای و امنیتی رژیم صهیونیستی از تحولات تازه در سوریه پرداخت و نوشت: "الکس فیشمن"، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه  "یدیعوت احارونوت"، از جمله عناصر نزدیک به دستگاه حاکم در اسرائیل به حساب می آید و تحلیل هایی که در این روزنامه پرتیراژ منتشر می کند؛ عملا اظهارات و سخنان افسران عالی رتبه امنیتی اسرائیل است. به بیان دیگر؛ وقتی که فیشمن می گوید استقرار سامانه موشکهای پیشرفته اس 400 روسیه در سوریه، قواعد بازی را به هم می زند؛ در واقع نظرات افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل در پشت درهای بسته را بازگو کرده است.



**سامانه موشکی "اس 300" 

"اس300" یک سامانه موشکی سطح‌ به‌ هوای دوربرد با قابلیت استفاده در ارتفاع های گوناگون تا سقف مشخص است.  "اس300 " در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. 


 






هم‌اکنون  "اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU)" به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده  "اس300 " است که توانایی ردیابی و انهدام حدود 100 هدف را دارد. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ بوده که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.


سایت گلوبال سیکیوریتی درباره  "سامانه موشکی اس 300" نوشت: این سامانه یک سیستم دفاع ضد موشکی در برد بلند است که قادر به مقابله و حمله به هواپیماهای جنگی، موشک‌های کروز  و موشک‌های تاکتیکی و ... را در برد 200 کیلومتر دارد.  نوع " S-300PMU2  " یک موشک جدید با سر جنگی بزرگتر و راهنمایی بهتر است که طیف وسیعی از اهداف را تا   200 کیلومتر مورد اصابت قرار می دهد. "سامانه موشکی اس 300"  یک سیستم دفاع هوایی برای دفاع از تأسیسات حیاتی دولت و نیروهای مسلح  و مقابله و انهدام  هواپیماهای پیشرفته، موشک های کروز استراتژیک، موشک های بالستیک تاکتیکی  و سلاح های دیگر  است. 


این سایت ادامه داد:  "سامانه موشکی اس 300"  سرعت عمل بالایی برای مقابله با هواپیماهای دشمن (فرضی) دارد و از 4  قسمت  پست فرماندهی ، شش مجتمع موشکی دفاع هوایی 90Zh6E2  ؛ موشک  دفاع ضد هوایی     48N6E       و امکانات و تاسیسات پشتیبانی تشکیل شده است.


سایت گلوبال سیکیوریتی یادآور شد: پست فرماندهی با ساز و کار تعریف شده شرایط را برای مورد اصابت قرار دادن انواع هواپیماها، موشک های سطح به سطح کروز و بالستیک مهیا می‌کند.



**سامانه موشکی "پانتیسر"

"پانتسیر -اس 1 (Pantsir-S1) " که پیمان آتلانتیک شمالی ناتو آن را "سام-22" نام‌گذاری کرده‌است، یک سامانه دفاع هوایی است که از ترکیب  موشک زمین به هوا میان‌برد و توپ ضدهوایی تشکیل گردیده و توسط فدراسیون  روسیه تولید شده‌ است.


سامانه دفاع موشکی "پانتسیر" یک سامانه دفاع ضد هوایی در برد قریب به 12 تا 36 کیلومتر (مجموع برد موشک‌ها و رادار) بوده که قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای جنگی و بدون سرنشین، موشک‌های سطح به سطح و بمب‌های هدایت شونده هوا به زمین را مورد اصابت قرار دهد.  این سامانه برای حفاظت از پایگاه‌های نظامی و غیرنظامی (نیروگاه های برق اتمی و تاسیسات بزرگ) یا پوشش دادن پایگاه ضدموشکی با شعاع گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. 


 









"پانتسیر" دارای سیستم هدایت شونده ضد زره و ضدهوایی، سرعت عملیاتی بالا و نواخت تیر گسترده بوده که پتانسیل‌های بالفعلی دارد. این سامانه دارای اجزا مختلفی از موشک‌های سطح به هوا  کلاس "سام"، رادار و سیستم فرماندهی و کنترل، تیربارهای خودکار و سامانه‌های پشتیبانی است.


سایت آرمای تکنولوژی  (Army Technology) درباره این سامانه می‌نویسد: "پانتسیر" سیستم دفاع هوایی طراحی شده برای دفاع استحکامات زمینی در مقابل انواع سلاح از جمله هواپیماهای جنگی و هلیکوپتر، موشک های بالستیک و کروز، مهمات هدایت شونده دقیق و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین است.


این سایت ادامه داد: نام دیگر این سیستم دفاع هوایی اس ای 22 گری هاوند ( SA-22 Greyhound)  بوده و ساخت فدراسیون روسیه است؛ "پانتسیر از توپ های 30 میلی متری توسعه یافته که قابلیت مورد اصابت قرار دادن هواپیما را دارند به همراه اجزا آن تشکیل شده و دارای رادار پیشرفته اپتیکی است. 


سایت آرمای تکنولوژی (Army Technology) با اشاره به اجزای مختلف این سامانه اعم از موشک های سطح به هوا با برد تا 12 کیلومتر و با وزن 16 کیلوگرم و داشتن دو سری توپ 30 میلی متری ضد هوایی عنوان داشت: سیستم کنترل آتش "پانتسیر" شامل یک رادار هدف یابی و رادار ردیابی باند موج دوگانه بوده و سیستم کنترل آتش دارای یک کانال الکترو نوری با طول موج تصویرساز گرمایی و جهت یاب مادون قرمز، از جمله پردازش  و ردیابی هدف به صورت اتوماتیک است. 


این سایت درباره حمل کننده سامانه دفاع هوایی "پانتسیر" ادامه داد: این سامانه بر روی شاسی کامیون " 10T ها Ural-5323 " با  گرداننده لوله، حسگرها، تجهیزات کنترل و خدمه نصب شده  چهار محور، 8 × 8  و تمام چرخ ها با چرخ تایر تک است.


سوریه از سامانه دفاع هوایی -موشکی پانتسیر -اس 1 (Pantsir-S1) " بهره می‌برد و این سامانه می‌تواند با توجه به اینکه تلفیقی از توپ های ضد هوایی و موشک‌های ضد هواپیماست، می‌تواند رصد عملیاتی مرزی در فاصله نزدیک را به خوبی انجام دهد. 


در مجموع  "مسکو" با استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته خود تلاش می‌کند تا از بروز برخی اقدامات تحریک برانگیز که ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کرده و یک امنیت هوایی نسبی در آسمان سوریه به وجود آورد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/10/12
زمان : 10:20 صبح
روایتی از حماسه آفرینی گروه اهل سنت «نبویون» در دفاع از اسلام نا
نظرات ()

دو هفته قبل دوباره نیکشهر شلوغ شده بود. اینبار خبری از سر و صدای انفجار نبود. سلمان و عمر در میان انبوه جوان‌های شهر و بچه محل‌هایشان به شهر برگشته بودند. چند هفته قبل بود که سلمان و عمر از پیرمردها و مولوی‌های شهر اجازه گرفتند تا برای جنگ با داعش به سوریه بروند. آرمان مرگ ندارد. همه جا می‌تپد.

دو هفته قبل دوباره نیکشهر شلوغ شده بود. اینبار خبری از سر و صدای انفجار نبود. سلمان و عمر در میان انبوه جوان‌های شهر و بچه محل‌هایشان به شهر برگشته بودند. چند هفته قبل بود که سلمان و عمر از پیرمردها و مولوی‌های شهر اجازه گرفتند تا برای جنگ با داعش به سوریه بروند. آرمان مرگ ندارد. همه جا می‌تپد.
گروه حماسه و مقاومت - رجانیوز: زندگی در نیکشهر آرام و بی سر و صدا جریان دارد. غیرت اهل سنت اینجا از اتفاقات سوریه به جوش آمده است. حماسه نبویون تازه آغاز شده است.
 
نیکشهر از اینجا و با نام شروع می‌شود. شهر جمعیت چندانی ندارد. شاید حالا 200 هزار ایرانی در جنوب شرقی نقشه ایران و در شهرستان نیکشهر زندگی می‌کنند.
 
جمعیتی که فارغ از هیاهو و زرق و برق‌ شهرهای پر چمعیت و مرکزی کشور، آرام و بی سر و صدا زندگی می‌کنند.
 
محله به محله شهر پر است از مسجدهای کوچک و بزرگ. اینجا از نخلستان‌های انبوه و سر به فلک کشیده پر شده است. نخل‌هایی که حالا قرص و محکم حتی بالاتر از بقایای استعمار پرتغالی‌ها در شهر قد کشیده‌اند.
 
 
اینجا فقط یک صدای بلند دارد که گاه و بیگاه همه چیز را بهم میریزد؛ صدای اسلحه و انفجار چند روز قبل همین صدای ناهنجار در میان آرامش نیکشهر بلند شد که نتیجه آن شهادت دو نفر از نیروهای انتظامی شهر بود.
 
زبان و لباس مردم، بلوچی است. بیشتر از 90 درصد جمعیت شهر را اهل سنت تشکیل داده‌اند. مردمانی باوفا که بیشترین شهدای دفاع مقدس استان را از همینجا و از بلوچستان تقدیم اسلام کرده‌اند.
 
کسب و کار مردم رونق چندانی ندارد. آنها که همت بیشتری داشتند از استان مهاجرت کرده و به شهرهای دیگر رفته‌اند تا مخارج زندگیِ خانواده‌های عموما پر جمعیتشان را درآورند.
 
شهید سلمان برجسته
 
دو هفته قبل دوباره نیکشهر شلوغ شده بود. اینبار خبری از سر و صدای انفجار نبود. سلمان و عمر در میان انبوه جوان‌های شهر و بچه محل‌هایشان به شهر برگشته بودند. چند هفته قبل بود که سلمان و عمر از پیرمردها و مولوی‌های شهر اجازه گرفتند تا برای جنگ با داعش به سوریه بروند. آرمان مرگ ندارد. همه جا می‌تپد.
 
شهید عمر ملازهی، 26 ساله و دارای چهار فرزند است. خیلی زود مقدمات اعزامش را فراهم می‌کند و می‌رود.
 
از همان ابتدای اعزام جوان‌ها به سوریه، حرف و حدیث‌ها هم شروع شد. برخی آمدند و گفتند: سنی و جنگ مسلمان کشی؟ حرف‌ها تندتر و بی‌پرواتر میشد تا اینکه خبر شهادت دو جوان شهر آمد. برخی گفتند که اینها شهید نیستند و نباید بر پیکر آنها نماز میت خواند. نباید آنها را در قبرستان مسلمانان دفن کرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. اهل سنت شهر پای آرمان سلمان و عمر ایستادند. آنها می‌دانستند که استقبال از این دو شهید، تازه آغاز ماجراست.
 
حالا خبر حماسه آفرینی گروه نبویون و مدافعان اسلام ناب محمدی در سوریه، میان اهالی شهر، سینه به سینه پخش می‌شود.
 
شهید سلمان برجسته خیلی جوان بود. 22 سال بیشتر نداشت. او در استان‌های دیگر کار می‌کرد و کمک خرج خانواده بود.
 
زندگی در نیکشهر آرام و بی سر و صدا جریان دارد. غیرت اهل سنت اینجا از اتفاقات سوریه به جوش آمده است. حماسه نبویون تازه آغاز شده است.
 
منبع: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس



نویسنده : لبیک
تاریخ : چهارشنبه 94/10/9
زمان : 10:51 صبح
زهران علوش که بود!؟
نظرات ()

"زهران علوش" سرکرده گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام در سوریه که به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شد، امروز در جریان بمباران هوایی مقر تروریست ها به هلاکت رسید.
گروه ترویستی وابسته به علوش از سوی "بندر بن سلطان" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس و حمایت مالی و تسلیحاتی شد.
 
بندر امیدوار بود که با نیروهای وهابی علوش بتواند نظام سوریه را سرنگون کند و وارد دمشق شود؛ اما این رؤیای او هیچگاه به واقعیت نپیوست.
 
"محمد زهران عبدالله علوش" سال 1960 در غوطه در خانواده‌ای وهابی و افراطی به دنیا آمد. پدر اول "عبدالله علوش" یکی از مهمترین سران وهابی اخوان المسلمین در سوریه بود.
 
زهران دارای مدرک "شریعت اسلامی" از دانشکده شریعت دانشگاه دمشق است. وی پس از تکمیل تحصیلات دانشگاهی در سوریه، به عربستان سفر کرد و در آنچا زیر نظر شیوخ معروف وهابی سعودی به تحصیل پرداخت. افرادی مانند "عبدالعزیز بن باز" (که در آن زمان مفتی عربستان بود) و "عبدالله بن عبدالعزیز العقیل" (که رئیس هیئت دائمی شورای عالی قضایی عربستان بود) از استادان زهران در عربستان بودند.
 
علوش پس از آن به سوریه بازگشت و با یک شریک سعودی، شرکتی را تحت عنوان خدمات ساخت و ساز راه اندازی کرد. در همان زمان نیز به صورت مخفیانه فعالیتهای امنیتی خود را به نفع اخوان المسلمین و اطلاعات عربستان آغاز کرد.
 
وی پس از تأثیرگذاری بر جوانان دوما و غوطه، آنان را به سوی وهابیت کشاند تا بتواند هسته‌های تروریستی کوچکی را تشکیل دهد. به دلیل همین فعالیتها از سال 1987 تحت تعقیب سرویسهای اطلاعاتی سوریه قرار گرفت.
 
علوش در سال 2009 به اتهام دست داشتن در برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی دستگیر شد. علوش به خاطر همین اتهام به زندان افتاد، اما در ژوئیه 2011 مشمول عفو عمومی ریاست جمهوری شد و توانست به همراه شمار قابل توجهی از کسانی که در جریان ناآرامی‌ها به دلیل دست داشتن در اقدامات مسلحانه زندانی شده بودند، از زندان خارج شود.



نویسنده : لبیک
تاریخ : شنبه 94/10/5
زمان : 9:40 صبح
ضربه کاری جدید ارتش یمن به ائتلاف سعودی
نظرات ()

ارتش یمن با دو موشک «قاهر 1» مواضع عربستان را در دو نقطه در هم کوبید

ارتش یمن یک پایگاه نظامی ائتلاف متجاوز به این کشور در «صافر» استان «مارب» را هدف قرار داد، در این عملیات سامانه ویژه هدایت پهپادها و چندین بالگرد آپاچی نابود و تعداد زیادی از مزدوران حمله‌کننده به یمن کشته شدند.

خبرگزاری فارس: ارتش یمن با دو موشک «قاهر 1» مواضع عربستان را در دو نقطه در هم کوبید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی به شبکه «المسیره» گفت  موشک نخست گذرگاه مرزی «الطوال» عربستان را هدف گرفت و موشک دوم پایگاه ویژه ائتلاف عربستان در منطقه صافر در استان مأرب را هدف گرفت.

بر اساس گزارش مذکور، سامانه ویژه کنترل پهپادها و تعدادی از خودروهای زرهی در این پایگاه هدف قرار گرفت و در پایگاه آتش‌سوزی شدیدی رخ داد.

همچنین در این عملیات  دهها تن از نیروهای عربستانی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس که در ائتلاف عربی علیه یمن شرکت دارند، کشته شدند و بالگردهای نظامی مجروحان این پایگاه را به ورودی‌های مرزی انتقال دادند.

المسیره افزود در پی اصابت موشک به پایگاه یاد شده چند بالگرد آپاچی نیز در آتش سوختند.

پس از عملیات مذکور، حالتی از سردرگمی در پایگاه مذکور به وجود آمده است.




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/9/29
زمان : 11:54 صبح
کلیپ تاثیرگذار از عزاداری عاشورای شیعیان نیجریه + مداحی مطیعی
نظرات ()

"مداحی فارسی - عربی" به مناسبت "کشتار شیعیان مظلوم نیجریه" با نوای حاج میثم مطیعی که مورخ 94/09/26 در هیئت شهدای گمنام اجرا شده، به همراه تصاویری دیدنی و تاثیر گذار از عزاداری شیعیان نیجریه برای سیدالشهدا علیه السلام در روز  عاشورا.
 
Video Player


Motiee-Nijerya.mp4 | دانلود فیلم 

 
شعر فارسی: محسن رضوانی
شعر عربی: احمد حسن الحجیری از بحرین
 
(( شبیه "جُوْن" مثل بلال ))
 
شبیه "جُوْن"
می خوام که بین دستای تو جون بدم
علی غرار جون أرید أن أستشهد بین یدیک
 
غلامتم
می خوام که دستامو به دستاتون بدم
أنا خادمک أریدک أن تأخذ بیدی
 
مثل بلال
برای مادرت زهرا اذون بدم
على غرار بلال أرید أن أرفع الأذان لوالدتک الزهراء
 
جرم ما اینجا، عشق مولا بود
جرمنا هنا کان حب الولی
 
این نه جرم ما، جرم زهرا بود
لم یکن هذا جرمنا  فحسب
 
توو کوچه زهرا، خیلی تنها بود
بل جرم  الزهراء أیضا التی کانت وحیدة فی الزقاق
 
محاسنم به خون سر خضاب شه - فدا سرت
لحیتی مخضّبة بدماء رأسی، فداءً لرأسک
 
تن تموم بچه‌هام کباب شه - فدا سرت
أجساد أولادی تحتـرق، فداءً لرأسک
 
عیال من فدایی رباب شه - فدا سرت
أفدی الرباب بعیالی، فداءً لرأسک
 
حب علی، تقاصش اینه
هذا جزاء حب علی
 
دلم خوشه، آقام می‌بینه
وقلبی مطمئن بأن یرانی مولای
 
بالاسرم، میاد میشینه
ویزورنی عند وفاتی 
 
(نعم الامیر، حسین ثارالله)
 
***   ***   ***   ***
 
تموم عمر
همه آرزوم اینه که شهید بشم
أمنیتی طول عمری أن أکون شهیدًا
 
سیاهمو
میخوام آخرش پیشت روسفید بشم
أرید أن أکون أبیض الوجه مرفوع الرأس لدیک
 
شبیه جُوْن
میخوام کابوس لشکر یزید بشم
مثل جون أرید أن أکون کابوس جیش یزید
 
چارتا اسماعیل، می‌کنم تقدیم
أقدّم لک أربعة قرابین کإسماعیل
 
می‌سوزم توو عشق، مثل ابراهیم
واحترق بنار العشق مثل إبراهیم
 
کاری کن آقا، نوکرت باشیم
لکن اجعلنی خادمًا لک
 
شیعه رو دارن می کُشن توو دنیا - مهدی بیا
یقتلون الشیعة فی کل مکان
 
توو یمن و شام و عراق و منا- مهدی بیا
یا مهدی أدرک الیمن والشام والعراق ومنى
 
چشمه‌ی خون جاریه توو زاریا - مهدی بیا
و عین الدم نابعة فی زاریّا ، فعجّل على الحضور 
 
مهدی بیا، زمین شد بی تاب
یا مهدی أقدِمْ فقد نفد صبـر الأرض
 
جونِ علی، به حق ارباب
بحق علی، بحق المولى
 
عاشقای حسینو دریاب
أدرک عشّاق الحسین 
 
(یا حسین، غریب مادر)
یا حسین، غریب الزهراء
 
***   ***   ***   ***
 
زَارِیا... لَقدْ أصبَحتِ تُشْبِهی کَرْبَلا 
زاریا، شبیه کربلا شدی
 
قد سَرى... دمُ الأحرارِ فیکِ نَحْوَ العُلا 
خون آزادگان زاریا به سوی آسمان رفت
 
هذه... جَثامِینُ الشُّهداءِ فی الفَلا  
این پیکرهای شهداست که بر زمین افتاده است
 
"جَوْنُ" قد جاءَا ... مِن ثَرَى الطَّفِّ  
لِلشُّهداءِ ... جاءَ فی لَهْفِ 
جون، به شوق شهدای شما از کربلا آمده است
 
یَملأُ الأرجا ... مِنهُ بالعَطفِ
آمده است تا به شما اطمینان دهد و زمین را از امنیت پر کند
 
على نَهجِ  " ابنِ فُودیٍ " و " تُورِیْ" و الشُّهداء 
راه ابن فودی و شهید محمد توری و شهدای بیگناه زاریا ادامه دارد
 
و"شیخُ إبراهیمَ " شُعْلَةُ العَزمِ و الفِدا 
شیخ ابراهیم زکزکی شعله شجاعت و فداکاری است
 
مُنتصِرُونَ رَغمَ کَثرَةِ القَتْلِ و العِدا
علی رغم فراوانی قتل و دشمنی، شما پیروزید 
 
بالوَحْدَةِ ... یُرَصُّ الصَّفُّ 
صفوف امت... با وحدت محکم می شود
 
شُعوبُنَا ..للعَدلِ تَهفُوا 
ملت‌های ما ... شیفته عدالت هستند
 
جِهادُنا ..لِلدِّینِ وَقْفُ
جهاد ما به امر دین است 
 
لقد بَدَا ... للقُدسِ الزَّحفُ
حرکت به سوی قدس آغاز شده است
 
(کربلا... قامَت هَا هُنا)
اینجا کربلا به پا شده است



نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/9/29
زمان : 10:50 صبح
حزبالله شهادت «سمیر قنطار» را تایید کرد+ عکس
نظرات ()

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سمیر قنطار» ملقب به «عمید‌الاسرا» را تایید کرد.

به گزارش فارس، وبگاه «النشره» اعلام کرد حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سمیر قنطار» از مبارزان قدیمی وابسته به مقاومت، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق را تایید کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز (یکشنبه) به ساختمانی در «جرمانا» واقع در جنوب دمشق حمله کردند ، ساختمانی که سمیر قنطار در آن اقامت داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های سوری، در جریان این حمله چندین تن از نظامیان سوری وابسته به نظام از جمله «فرحان شعلان» نیز به شهادت رسیده‌اند.

موشک‌هایی که به ساختمان مذکور برخورد کرده منجر به تخریب کامل آن شده است.

«بسام قنطار» برادر سمیر در صفحه توئیتر خود نوشت: با عزت و افتخار شهادت فرمانده مجاهد سمیر قنطار را اعلام می‌کنیم و پیوستن ما به قافله خانواده‌های شهید باعث افتخار ماست.

 قنطار قدیمی ترین زندانی در بند رژیم اشغالگر قدس بود که در جریان تبادل اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در سال 2008 آزاد شده بود.

سمیر قنطار از مبارزان لبنانی است که در تاریخ 22 آوریل 1979 در حالی که تنها شانزده سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در عملیاتی علیه اشغالگران صهیونیست در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی شرکت کرد، اما در این عملیات توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد. 


صهیونیست‌ها سمیر قنطار را به حبس ابد محکوم و اعلام کردند وی را تنها در مقابل آزادی «رون آراد» خلبان مفقود شده آزاد خواهند کرد، اما در  تبادل اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستی آزاد شد.

نصرالله به سمیر قنطار لقب عمید الاسرا (سرسلسله اسرا) را داد.

 

 

 

 




نویسنده : لبیک
تاریخ : یکشنبه 94/9/29
زمان : 10:48 صبح




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

Reba.ir

کد بارشی


رفتـــ 25
تحلیل آمار سایت و وبلاگ